Es defineix l’ansietat com un estat subjectiu d’incomoditat o alarma que fa que la persona senti malestar. La resposta comuna de la població és evitar aquesta ansietat amb diversos actes que depenen de cada persona i sol aparèixer quan un se sent amenaçat per algun fet extern o intern. Se solen succeir palpitacions, nerviosisme, tremolors, suors, sensació de falta d’aire, etc. A llarg plaç, també es pot confondre amb una depressió per la fatiga, apatia i falta de ganes de fer plans. Dels símptomes que es presenten molt de cop i sense avís, en deim crisi, que no sol passar dels 10 minuts de duració, però a vegades, si és en més baix grau, es pot confondre amb una sensació que pot passar desapercebuda, i és quan és perillós, ja que es converteix en una forma de fer o conformar-se amb les situacions o pensaments que ens produeixen el malestar o nervis.

Us sonarà com a tipus de trastorns d’ansietat, les fòbies específiques (a volar, a certs animals), l’agorafòbia (una de les més comunes), el TOC (Trastorn Obsessiu Compulsiu), Trastorn per estrès posttraumàtic, etc. A més, el cert és que l’ansietat la podem trobar en la majoria de trastorns psicopatològics, sol ser un factor comú; ja sigui com a causant de la condició o com a conseqüència. Com se sol dir, si bé la depressió és un excés de pensar en el passat, l’ansietat és el resultat d’un excés de reflexionar sobre el futur. Qui no ha passat per una temporada de nervis? Com sempre que exposam un trastorn en aquesta secció, s’ha de saber diferenciar entre una temporada, el nostre caràcter o bé una situació que ens provoca malestar; en aquest darrer cas serà quan haurem de demanar ajuda a un especialista.

confusion

Quan es presenta aquesta ansietat es pot demanar medicació, però sempre com a recurs excepcional; podem començar mantenint una dieta saludable (la qual contribueix a una bona alimentació del nostre cervell), esport constant (el qual ens ajuda a desprendre tensions); practicar meditació guiada, per exemple, el mindfullness, el ioga, i altres formes de relaxació que també seran una bona guia.

Per entendre millor el que suposa l’ansietat podeu pegar una ullada a les pel·lícules:

Sobre el TOC: “Mejor…Imposible” (As good as it gets), 1997 o bé podeu veure la sèrie Monk .

Sobre l’agorafòbia i atacs de pànic: “Copycat” (1995)

Com sempre, no dubteu en manifestar els vostres dubtes o reflexions en relació a l’ansietat mitjançant els comentaris del post i també recordau que ho podeu fer anònimament enviant-ho al nostre correu electrònic consultorimarsoc@gmail.com 

1 COMENTARI
  1. Moltes vegades fa més mal el que nosaltres pensam que la realitat de la situaciø. Ens podem convertir en “víctimes del nostre pensament”. Arribar a fer-nos mal a nosaltres mateixos. Si és així, hem de treballar cada dia el nostre interior…cada dia que passam és una batalla guanyada. I sé cert que un dia podrem arribar a guanyar la “nostra guerra”.

Digues la teva!