Cada any, els primers dies del segon trimestre escolar es repeteix  una activitat que de ben segur, qui llegeix aquestes línies, recordarà dels seus primers anys d’escola. La mestra demana: que heu fet per Nadal?

Enguany no ha estat diferent però han canviat els temps i la pregunta de les mestres ha de tenir matisos diferents. Tenim noves cultures entre nosaltres, també diferents religions, creences, famílies agnòstiques, etc. Si una observa el que ens envolta podríem dir que predominen costums que envolten el consumisme desmesurat o bé una manca de valors.

Aquest curs hem demanat als alumnes de cinquè i sisè què destacarien d’aquestes vacances, i hem quedat gratament sorpreses quan hem descobert que, el que valoraven més, eren les activitats compartides amb amics o familiars, molt més que els grans regals.

En general han qualificat les vacances com a bones, fantàstiques o meravelloses mentre que per alguns altres han estat regulars perquè no havien pogut fer tot el que havien planejat perquè havien estat malats.

Destaquen el poder compartir amb la família més temps, amb els de casa i amb els que han vingut de visita. Dinars amb pares, cosins, tios, padrins… i els dolços que no hi faltin. Mostrar el poble i visitar la resta d’illa amb els que no viuen aquí.

N’hi ha que destaquen el viatge que han fet per visitar als familiars que tenen lluny o bé un viatge en família per fer turisme. D’altres han anat a concerts, musicals o campus d’esport.

Uns quants han recordat el paper que feren en la funció de Sa Sibil·la, com varen ajudar en la decoració de la casa o en l’elaboració dels dolços i el temps dedicat a dormir i relaxar-se.

Així i tot, no han faltat els qui han esmentat l’emoció de l’arribada dels reis, collir caramels, muntar a cavall o a una carrossa de la desfilada, obrir els regals i alguna decepció quan no arriben tots els desitjats.

“Per Nadal, el més important per jo no són els regals sinó estar amb família i amb els amics” , això va escriure literalment un dels alumnes. Serà que saben el que han d’escriure en cada ocasió? Si és així tenen molt guanyat ja que sabran quin registre emprar segons el context en que estan. O bé és el que realment pensen i som els que ja hem tornat adults que donam més importància als objectes materials?

A l’escola no l’han enyorada però sabien que les esperava amb l’aspecte que podeu veure a les fotografies, fesomia que ha canviat en poc dies perquè el temps no perdona i ja ve Sant Antoni.

IMG_20170113_132718 IMG_20170113_132747 IMG_20170113_132757 IMG_20170113_141544 IMG_20170113_141557 IMG_20170113_141618 IMG_20170113_141916

Digues la teva!